THE AUTHOR

My Photo
dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Im a servant of Allah SWT and now is learning to love HIM forever. Rasulullah SAW is my Prophet and Islam is my Religion. im still not good enough as a Muslimah, but im trying to be the one. someday, in sha Allah! for sure, I AM NOT WHO I WAS BEFORE. i welcome you with respects and joy, anyway thanks for dropping by! ^_^
Salaam. im a Personal Wellness Coach of HERBALIFE, i will guide you until you get the result you want!! in sha Allah, oh btw! HERBALIFE IS FOR SERIOUS PEOPLE ONLY, serious people who want to have a healthy lifestyle! thank you~ (^_^)V

28 May 2012

AJAIBNYA SEDEKAH

hadis Riwayat at- Tirmidzi.
Assalamualaikum!

tadi dlm perjalanan kereta, saya dengar ceramah dalam radio. haa, dengar ceramah dalam radio? tk, mksudnya saya dengar ceramah kt radio dalam kereta! its about sedekah, so i would to share what i heard just now. sedekah ni perbuatan yang mulia disisi Islam, apatah lagi kalau kita lakukannya dengan rasa ikhlas. masyaAllah, besar ganjarannya! kadang-kadang saya terfikir, saya ni belum kerja. masih dalam tanggungan ibu bapa, so saya tak ada pendapatan atau duit sendiri. jadi macam mana saya nak bersedekah? kalau saya mintak duit kat ayah, lepas tu saya bersedekah nanti ayah saya pulak yang dapat pahala! abis saya macam mana? haa, pesoalan ni sering bermain dalam otak saya masa kecik dulu. sekarang dah besar sikit, boleh lah saya jawab persoalan tu.

"tangan yang memberi lebih mulia daripada tangan yang menerima", get it? maksudnya kan, ehem! kalau tangan kita yang memberi sedekah itu walaupun itu duit mak atau bapak kita, kita akan dapat pahala jugak! pasti lebih besar pahalanya kerana tangan kita yang memberi, so! janganlah kita berasa takut harta akan habis hanya kerana bersedekah, sesungguhnya harta yang disedekahkan tidak akan berkurang kecuali ia bertambah bertambah dan terus bertambah! amalan bersedekah juga mempunyai banyak kelebihan, antaranya rezeki kita dilapangkan serta jiwa dan hati kita akan ditenangkan. umur mereka yang bersedekah juga akan dipanjangkan kerana mereka yang menerima sedekah kita akan mengucap 'alhamdulillah' sebagai tanda penghargaan kepada Allah swt dan kita yang memberi sedekah, masyaAllah! bukan itu saja, sedekah juga merupakan amalan yang berterusan memberi kita pahala apabila kita mati nanti! subhanAllah, tak rugi pun kalau kita berkongsi harta ke jalan Allah! 
sekian, wasallam.

# ehem, senyum pun sedekah tau! :)