24 December 2012

MIND YOUR WORDS

HR at- Tabrani
Assalamualaikum!

break jap, bersama Kit Kat! hei, Kit Kat kn product Nestle, Nestle tu produk Israel! puihhh, boikot boikot! ok, rehat bersama..... Kurma Yusuf Taiyoob! haa, settle. ok, hr ni ada cerita sikit. agak memanaskn hati saya, adoyai. cerita ni bkn untuk memburukkn sesiapa, just nk meluahkn apa yang terbuku di hati. sebelum tu saya nak admit yang saya ni pn bukan bagus dn hebat sangat sampai nk hentam orang lain kn, nauzubillah. bukan itu niat saya menulis post ni, harap maklum. saya juga manusia biasa mcm awak yang tengah baca post ni, sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik disisi Allah SWT. kn kn, insyaAllah! ok, dengar ye. saya sedih sangat bila dengar orang disekeliling saya bebas mengeluarkan kata-kata kesat terutamanya masa tengah marah, ada jugak yang guna bad-words ni utk buat lawak.

lebih memalukan, ada yang menggunakannya untuk menjatuhkn orang dn membuka aib orang, masyaAllah! mana rasa kasihan dlm diri mereka terhadap sesama manusia?? saya yang tkda kena mengena pn sedih tau, apa lagi orang yang kena hina tu! the problem is, orang yang takda insurans mulut tu adalah mereka yang ternyata baik pada zahirnya! ya Allah, im so sad!! apa pandangan non- Muslims bila tengok keadaan sesetengah dr putera dn puteri Islam yang tkda insurans dalam menjaga percakapan ni? saya sedih, saya kecewa, saya hampa! saya tk kesah kalau orang lain turut mengecop saya tk pandai jaga mulut, sebab biasanya kerana nila setitik rosak susu sebelanga kn. tp apa yang lebih saya kisahkn is, awak mempermainkan agama saya!! awak seolah-olah menipu orang disekeliling dengan cara awak berpakaian, tp hakikatnya personaliti tk melambangkan peribadi awak!! huhu, peringatan untuk diri saya jugak! tk tau nk tulis apa dah, kecewa tau tak!
sekian, wasallm.

# ya Allah, jauhilah hamba- Mu ini dari sifat munafik! ameen, :'(