31 March 2013

IM NOT READY YET

that is only what i want, TQ.
Assalamualaikum!

seronoknya rasa hati andai si pemilik hati telah ditemui, haha. takyah nak jiwang sangat lah kn, ok. nampaknya ada beberapa orang yang saya kenali telah berkahwin, berkahwin di USIA MUDA! and surely, im happy for them! congrats, but suddenly saya rasa macam kena shoot dengan bullet sniffer tepat kat dahi apabila diajukan soalan yang berbunyi- KAMU BILA NAK KAHWIN? DAH ADA CALON BELUM? BILA AGAKNYA BOLEH RASA NASI MINYAK KAMU? biasanya saya hanya akan menghadiahkn "senyum kambing" untuk meleraikan persoalan di atas, fuh! soalan cepumas, huhu. bagi saya, perkahwinan is not just you can do anything with your couple. it is more than that, ia melibatkan pembangunan ummah. there are so many things you have to think about before make a decisions, kamu bakal melahirkan umat Muhammad SAW.

dan sudah tentu saya ingin melahirkan umat Rasulullah SAW yang berkualiti, seorang khalifah yang mampu menyumbang sesuatu untuk agama Allah! dan semua itu dimulakan dengan pemilihan ibu yang baik, saya baik ke? belum lagi, seriusly im not ready yet. saya hanya insan biasa yang sentiasa berusaha menjadi baik di Mata Allah, tapi saya belum capai tahap itu. it is still a long journey, i need to learn so many things sebelum saya bole mengaku yang saya sudah bersedia untuk melaksanakan sunnah Rasulullah SAW yang amat dicintai. sejujurnya, peringkat usia untuk berkahwin tak menjadi masalah langsung. if you are ready untuk berkahwin even kamu baru berumur 19tahun, then ok lah. banyak kelebihan berkahwin di usia muda ni, masyaAllah! fuhh, sabar hati. sabar, masanya akan tiba. haa, nampak tak! saya dh dapat jawapan yang bole menggantikan "senyum kambing" saya apabila diasak soalan di atas, so! jawapan saya selepas ini ialah- SAYA BELUM BERSEDIA. ketahuilah sahabat, sabar itu indah! ^_^
sekian, wasallm.

# im still single because Allah is busy writing the best love story for me, =')