04 May 2013

TAKKAN MELAYU HILANG DI MALAYSIA

please be matuared.
Assalamualaikum!

ingin saya tegaskan bahawa post hari ini tak ada kaitan sama sekali dengan parti-parti politik yang sedang giat bertanding untuk PRU ke- 13, harap maklum. ok look at the picture, saya rasa nk gelak. jap ek, HAHAHAHAHAHA. saya rasa nk gelak sebab alasan yang digunakan sangat tak menahan. saya tk faham, kenapa isu macam ni perlu dibangkitkn?? andai kata Islam ditolak seperti apa yang digembar-gemburkn dalam gambar tu, im very sure tak mungkin pejuang agama Allah di bumi Malaysia ini akan berdiam diri. kami tidak akan sesekali membiarkn Islam luput di bumi Malaysia, kami sanggup bermati-matian berjuang demi Islam!

saya sangat tk setuju jika Islam itu digunakan sebagai alat itu untuk meraih kemenangan duniawi atau untuk kepentingan peribadi, please lah. lagipun Islam adalah satu-satunya agama yang diredhai oleh Allah, mana mungkin ia akan lenyap melainkn umat Islam dh betul-betul lemah sehingga tiada rasa cinta terhadap agama sendiri! nauzubillahiminzalik, huhu. tapi menurut pemerhatian saya, umat Islam di Malaysia masih kurang peka dengan institusi pembangunan ummah. sebagai contoh, masih ada ruang2 kosong dalam saf untuk solat berjemaah. saya pn tk fhm kenapa saf tidak dirapatkan, benda simple pn tk bole nk settle. huhu, tapi apapn untuk hari ni saya just nk pesan. please lah, jangan gunakan agama Islam sebagai alat untuk menakut dn memperbodohkn masyarakat. plus, dah setengah abad Malaysia makmur dengan tiga kaum utama. Kaum Cina dn India pn dah sedia menghormati hak keistimewaan orang Melayu dn kedudukan Islam di Malaysia sejak berabad yang lalu, so janganlah isu perkauman di atas ditimbulkn. please, i want PEACE fr Malaysia. May Allah bless my lovely country, ameen.
Sekian, wasallam.

# daripada banyak MENCACI, lebih baik banyak MENGKAJI.