18 September 2012

COUPLE? NOT NOW


Assalamualaikum!

sape yang tk kenal saya, saya nk bagitau yg saya ni remaja tau! bukan kanak-kanak ribena atau orang dewasa yang dh matang, saya berada di pertengahan kedua-dua fasa tu. ini bermaksud, umur saya sekarang adalah tempoh permulaan untuk saya mematangkn fikiran dn membentuk iman dengan akidah dn akhlak beserta ibadah yg solehah. sekarang BUKAN masanya untuk saya dn awak mencari teman hidup, kenapa saya cakap pasal teman hidup? sebab remaja sekarang sangat sinonim dengan 'couple', kn kn! ketahuilah sahabatku, masa ni syaitan dn iblis akan menyolek muka dn mata awak supaya tertarik kepada anugerah kecantikn dn kecomelan makhluk ciptaan Allah! so jangan terpedaya dengan semua tu, percayalah!

masa ni nafsu menyuruh kita melakukn sesuatu yang membolehkn kita mendapat perhatian dn pujian, tak percaya sudah! awak semua, listen here! jangan pernah sesekali membiarkn syaitan bergembira diatas tindakan kita mengacau puteri-puteri Islam yang manis serta mengurat putera-putera Islam yang segak! dn jangan biarkn syaitan bergembira di atas kejayaan mereka menyelimuti kita supaya tk bangun menunaikn solat Subuh berjemaah apatah lagi bangun bertahajjud di hamparan sejadah Qiamulail, ok geng? lagi-lagi yang ada 'buaya-friend' dn 'gila-friend' tu, apa kes? memang Islam tk menghalang benih-benih cinta ditanam dalam hati setiap insan yang bergelar Muslim, tp sekarang kn kita masih remaja. fokuskn matlamat yang perlu dikecapi di usia remaja, peringatan fr me also!
sekian, wasallm.

# REMAJA- amanah yang diberikn bukan untuk menghampiri zina.