02 November 2013

UNTUNG ADA PAKWE? LOL

totally right, (Y)
Assalamualaikum!


Saya agak terkesima bila terdengar seorang budak perempuan Melayu pakai baju sekolah rendah cakap kt kawan dia: "untung lah ada pakwe..". err, saya cuba mencari 'keuntungan' yang dia maksudkn. tapi tk jumpa, dn saya rasa mungkin dia saja nk troll saya. mentang2 saya tengah sorang masa tu, huhu. well, tkda apa yang pelik kalau bercouple masa sekolah. Dh jadi macam keperluan pulak, kiranya dh sampai tahap boleh m*ti kalau tkda buaya-friend or gila-friend zaman ni. eh hello, even tkda husband pn i still can breath what? so why bother so much?? sebabnya agenda2 Barat telah berjaya meracuni pemikiran anak2 muda Islam zaman sekarang! teringat saya kepada remaja2 Islam suatu masa dulu seperti Sultan Muhammad al- Fateh yang berjaya menakluk Kota Konstantinopel seawal usia 21tahun, dn Usamah bin Zaid yang telah mengetuai bala tentera Islam hanya ketika berusia 18tahun. masyaAllah, how amazing! sejarah Islam telah membuktikan bahawa golongan remaja juga mampu menyumbang sesuatu kepada Agama Allah, tapi sayang. kisah itu hanya dibiarkan begitu saja, hakikatnya anak2 muda sekarang.. *worried face*

actually, having a couple terlalu awal sangat me-lagho kn. i repeat, LAGHO ok! memang manusia mempunyai fitrah untuk dicintai dn mencintai, tapi zaman sekolah is not the right time untuk menyempurnakan fitrah itu. trust me, it wont gain anything beneficial pn. i talk based on my experience, couple di usia muda ni banyak membawa kelalaian. kalau tersalah langkah, abislah!! Tkda maknanya statement "couple bole jadi sumber inspirasi.." or whatever lah kn, apa kejadahnya?? Sumber inspirasi ke Jahannam adalah, ni belum masuk bab frust tahap gaban dn bergaduh lagi! entahlah, saya pulak yang risau. mungkin sebab saya terlalu memberi perhatian kepada isu2 yang melanda Negara luar sehingga terlupa kepada masalah yang melanda putera-puteri Islam di Negara ini, huhu. ya Allah, berdosa rasanya! So my dear adik2, saya tk nampak sedikit pn keuntungan bila ada pakwe ni. kalau ada suami: YE, saya setuju! haha, anyway try to avoid a serius relationship masa zaman baru nk-up ni. banyak lagi benda penting yang perlu diberi perhatian, sesungguhnya kamu adalah pewaris pemimpin Islam. So please, dont waste your youth growing up and make sure to love yourself sometimes! ini bukan marah tau, tapi nasihat. ini nasihat tau, bukan marah~
sekian, wasallm.

# mcm tk best je utk dengar generasi muda Islam kt M'asia sinonim dgn isu kapel, T.T