26 March 2013

PRU DI KAMPUS

2:30- kitalah 'khalifah' yang dimaksudkn!
Assalamualaikum!

hai semua, today i would like to membebel about Pilihan Raya Kampus! fr sure, this is my first time menghadapi situasi mengundi di kampus. seriusly, it was awesome! setiap calon giat membentangkan manifesto dn semestinya, setiap calon mempunyai pengikut dn pengaruh masing-masing! tapi kn, ada jugak antara pengikut yang terlalu obses dengan calon yang bertanding sehingga hampir menimbulkan perbalahan antara pihak-pihak penyokong yang bertanding. alaa, kenapa sampai cmtu?? biasa-biasa sudah laa, huhu. Hak mengundi kn hak mahasiswa, setiap daripada kamu diberi mandat untuk pilih pemimpin kamu. pemimpin akan dipersoalkan di akhirat kelak tentang amanah yang dipikul, dn harus diingat! kita juga akan dipersoalkan tentang pemimpin yang bakal kita pilih so friends, just let the people to hv their own choice.

Ok selain tu saya nak bagitau, saya juga bertanding!!! Sebagai Exco bagi Persatuan Siswa Siswi Akademi Pengajian Islam (PERSEPSI). Sem sebelum ni saya berpengalaman jadi AJK baharu untuk Persepsi, ala biasala budak2 baru yang excited nak berkecimpung dalam persatuan. Lepas tu kakak2 dan abang2 senior dalam persatuan tu bagi galakan dekat saya untuk bertanding jawatan Exco pada pemilihan kali ni, dapat la ganti tempat mereka. Malu tu memang la malu tapi nak juga merasa jadi calon pilihan raya hahha, jadi saya pun bertanding lah. Ni kalau tak ramai yang undi, nyorok bawah meja la eh. Hahah semoga Allah permudahkan aamiin

# UPDATE; masa tunggu pengumuman keputusan PRU untuk PERSEPSI, saya rasa dah kalah sebab nama saya tak disebut2 so macam redho jelah. Rupanya nama saya disebut yang terakhir sekali, itu juga menandakan undian saya paling tinggi antara semua calon yang terpilih. Malunya masa kena bangun dan naik ke pentas, mujur tak kena bagi ucapan. Terima kasih atas kepercayaan, segala puji bagi Allah atas kesempatan dan amanah ini— Exco PERSEPSI 2013/2014