13 March 2013

KENAPA LAW?

one of my favourite books, =*
Assalamualaikum!

Percaya tak, saya ambik law sebab saya suka penampilan seorang peguam dalam pakaian black and white. OMG, they look smart kn! ok maaf, reason tu memang sangat tk bole belah. honestly, saya suka menentang kebiasaan. because sometimes i dont agree dengan sesetengah mentality yang terlalu mengikut kebiasaan even mereka dh tau kebiasaan tu salah. tp mereka malas nk ubah, perasan tk? mungkin sebab tu kot yang menjurus saya untuk ambik law, hmm. nk jadi lawyer kena berani bersuara, bersikap agak defensive dn argumentative and of course we hv to think out of the box. that means, awak kena mampu berfikir secara kritis dn kreatif. ni apa yang lecturer saya cakap, tapi ni hanya pada teori je. actually sesiapa pn bole ambik law as long as you minat dn passion terhadap law field, sebab law field ni sangat mencabar but interesting!

bila study law, awak sebenarnya sedang membijakkan diri sendiri sebab kita diajar untuk berfikir lebih dari apa yang orang biasa fikir. tk rugi pn ambik law, dn tk rugi pn menjadi arif dalam course ni. as we knw, law is the most important aspek dalam sesebuah negara. so kalau kita expert dalam law, rarely kita akan jadi orang yang kurang bijak! Apapun kita belajar kerana Allah SWT, pasang niat tu betul-betul. dnt despare and never loose hope cause Allah is always by your side, insyaAllah. Allah pasti akan tolong hamba-Nya yang ikhlas melakukan sesuatu kerana Nya, :')
sekian, wasallam.

# if you want it, you have to fight for it!