07 June 2013

MINGGU MESRA SISWA (1)


Assalamualaikum!

alhamdulillah, selesai sudah Minggu Mesra Siswa (MMS) yang berlangsung selama 3 hari di KUIM. banyak pengalaman baru yang sukar untuk dilupakan selama menjadi sebhagian dari urusetia program ini, dn terima kasih juga kepada adik-adik junior yang sangat mendengar kata! untuk tugas am, saya ditugaskn untuk menjaga Kaunter Pertanyaan. saya agak takut kalau-kalau tak dapat jawab soalan yang bakal ditanya, normally ibu bapa yang akan banyak bertanya kn. tp alhamdulillah, saya dapat jawab dengan tepat dan yakin tau tak! nak tau kenapa? sebab mereka asik tanya soalan yang sama- kat mana nak mendaftar ye dik? tandas mana? kafe mana? tapi ada jugak yang saya salah bagi arahan, bukan salah tapi konpius! tertukar arah untuk tandas lelaki dn perempuan, err. maaf ye kalau ada sesiapa yang saya TER-salah bagi arahan, huhu. penat memang penat, tapi saya tetap melayan mereka dengan mesra sebab semua yang tanya tu baik-baik belaka. mereka sangat berhemah, ada yang panggil saya adik dn kakak. tapi ada jugak yang panggil saya "mak cik", ya Allah. nasib baik sorang je yang panggil saya cmtu, fuhh! tkpe tkpe, mungkin dia tersalah panggil. tapi kenapa muka dia macam tak bersalah masa tu, huaaaaa!!

untuk tugasan khusus, saya beserta saf kepimpinan PERSEPSI diamanahkan di bawah unit Dakwah. rasanya, tugas kami yang paling ringan kot berbanding unit-unit yang lain. time kuliah Magrib, saya terdengar penceramah ada bagitau antara golongan yang wajahnya bercahaya semasa dibangkitkan di akhirat adalah yang datang awal ke masjid sebelum masuk waktu solat. dan semestinya, tugas kami ini menyebabkan kami kena datang awal ke masjid sebelum masuk waktu solat untuk prepare apa-apa yang patut! yay, alhamdulillah! semoga kami menjadi salah seorang dari golongan tersebut, ameen! dn yang paling best kami kena pasang zikir kat masjid 30minit sebelum masuk waktu, dn semestinya Hafiz Hamidun menjadi sasaran saya! bila dah pasang tu, ada mahasiswa yang bibir dia turut mengalunkan zikir tersebut. subhanAllah, rasa macam best sangat sebab dapat ajak orang ramai berzikir sekali! lagi-lagi time Subuh, best sangat dengar alunan Zikir Hafiz Hamidun time langit masih gelap. masyaAllah, hanya Allah yang tau betapa seronoknya kami dapat mengajak mereka berzikir dn menyusun atur para jemaah agar solat berjemaah dapat dijalankan dengan teratur. terima kasih untuk kesempatan ini ya Allah- ALHAMDULILLAH. 
sekian, wasallm.

# oh, saya dipilih sebagai Exco Akademik bagi PERSEPSI =))