14 June 2012

PENGALAMAN DI IPT

Assalamualaikum!

haa, dah tiba masanya untuk saya menceritakan pengalaman pertama berjauhan dengan family dn pengalaman berdikari. huhu, macam sedih je! ok, first week kat KUIM ada Minggu Haluan Siswa (MHS). saya ingat lelaki sahaja ya yang terlibat, dah cakap haluan siswa kan. takda pulak haluan siswi, so mengikut kepala otak saya siswi boleh bawak haluan masing-masing on that day. tapi rupanya tidak sama sekali, siswa dan siswi terlibat sama dalam program tu! yay, padan muka saya! saat yang tidak diingini telah tiba, huaa..!! pada mulanya, of course lah hati cepat rapuh. rasa macam nak melalak je bila family saya nak balik KL dan biarkan saya sendirian di tempat baharu, huhu.

saya pun nak ikut balikkk!! tapi semua kata-kata dan perasaan ni saya simpan dalam hati, saya tak tunjuk pun. eceh, berlagak lah tu. konon-konon dah dewasa kan, boleh hidup sendiri. pigi dahh, setiap kali nak tidur je mesti bertemankan air mata rindu pada family! huhu, i cannot stand anymore! i wanna go home, padahal belum sampai seminggu!! And again, JANGAN HARAP LAH YE CIK ADIKK.. everytime family saya call, saya diam je. saya tak bercakap sebab masa tu sebak gila dengar suara mereka, ya Allah! hanya Allah yang tau keadaan saya masa tu, saya cuba tahan tangisan sebaik mungkin! tanak terkantoi lah katakan, hehe. i try to act macam biasa, nothing happen kn. tapi hakikatnya, hati dah banjir sebab meraung nak balik. huhu, kesiannye bila teringat balik! anyway, saya bersyukur kerana hari-hari tersebut telah berjaya ditempuhi. Next, nak kena face a pile of books around me! Buku undang2 ya adik kakak