20 August 2012

NAK RAYA DAH

biar gambar berbicara~
Assalamualaikum!

"kalau anak cucu balik baru masak sodap-sodap.." hehe, ni apa yang nenek saya cakap. terharu sangat, dh lama tk makan masakan nenek lagi-lagi sambal udang yang memang- perrgggghhhhhh!! terbaek der, sedap tk terkata! nk dijadikan cerita, semalam saya berbuka puasa kt rmh nenek. semua kaum kerabat saya ada, dh rasa mcm raya time tu! riuh rendah, best sangat! kebetulan cousin saya yang study kt Mesir tu pn balik, so memang lengkap lah 'family- tree' saya semalam. 

Seriusly, saya rasa dh mcm open house Hari Raya time tu! makanan banyak sangat, sedap pulak tu! memandangkan cousin saya ramai yang masih di bawah umur, so tk hairan lah kalau saya bagitau yang dorang main bunga api dn mercun lepas isyak. tp mercun yang biasa tau, bukan mercun yang ganas tu! dn.. err.. hurm.. ok, saya pn join sekali dorang main benda alah tu. tp saya main tkda lah over sangat, biasa-biasa je. lepas tu saya sambung makan bubur cacar, mak aihh sodaaap! semua ni home-made ok, tkda yang beli kt bazar atau kt kedai sebelah rumah awak tu. 

Haa, teringat pulak time bukak puasa kt KUiM! ada harinya saya bukak puasa kt masjid, then satu hr tu ada kakak senior ni tegur. "hai dik, baru nmpk muka", then saya jawab "duit dh habis". maksudnya, time duit dh habis baru nk datang masjid sebab kt masjid dapat makan free. hehe, kuang ajo! tp saya tkdalah jahat sampai berniat nk pergi masjid untuk dapat makan free je, tu hanya gurauan semata-mata antara senior dn junior. makan kt masjid pn sedap apa, lauk bukan calang-calang! kejap ayam, kejap ikan, kejap daging. perghh, sodap sodap! anyway, syukur alhamdulillah. im so lucky to be the choosen one to experience this awesome unforgettable moments, thank you Creator for choosing me. ok, thts all. nw is the time fr me to pack all my stuff, KUiM is waiting fr me! see you soon, happy fasting! just a few days left, then rayaaaaa!! Ok bai