08 August 2012

SALAM NUZUL QURAN

al Quran: THE SUCSSES FACTOR.
Assalamualaikum!

Nuzul Quran merupakn hr memperingati sejarah penurunan al- Quran (Nuzul Quran) dn hr memperingatkan umat Islam tentang keagungan mukjizat Nabi Muhammad SAW yang terbesar ni. jap, jap! tp sebelum tu kn, ade sumber yang mengatakan peristiwa ni sebenarnya berlaku pada 24 Ramadan dn bukan pada 17 Ramadan! tkpelah, nanti saya tanya ustaz saya balik. sebenarnya Allah SWT berkuasa menurunkan al- Quran tanpa melalui perantaraan sesiapa pn, tp Allah telah mengkehendaki al- Quran diturunkan melalui perantaraan Jibrail as untuk disampaikan kepada kekasihNya- Nabi Muhammad SAW kerana rahsia agung yang terdapat di sebalik al- Quran itu sendiri.

Rasulullah SAW bukan saja berjaya menyampaikan wahyu tu dengan sempurna, tp baginda berjaya mengaplikasikn setiap wahyu itu dalam tindakan dn perbuatannya sehinggakan akhlak Baginda dinobatkan sebagai al- Quran (gambaran al- Quran). when we talk about kebesaran al- Quran, bermaksud we are also talking about keindahan akhlak Baginda SAW. di antara mukjizat al- Quran adalah Allah SWT sendiri menjamin penjagaan terhadap isi kandungannya sehingga kiamat, hebat kn? walaupn pelbagai usaha dilakukan untuk mencemar dn mengubah kandungnnya, al- Quran tetap terpelihara isi kandungannya dr dulu sampai sekarang dn terus terpelihara sehingga kiamat. so berbanggalah menjadi umat Nabi Muhammad SAW sebab kita ada sumber panduan yang sungguh lengkap untuk membimbing kita ke jalan yang lurus, dn semoga kita tergolong dalam kalangan umat Muhammad yang rajin baca al- Quran. Aamiin

Sesungguhnya Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud,"bacalah al- Quran kerana ia akan datang pada hari Akhirat kelak sebagai pemberi syafaat kepada tuannya..".