29 July 2012

WELCOME RAMADAN!

puasa kt KUIM, 1st time!!
Assalamualaikum!

today is the day, dah masuk bulan Ramadan! its only comes once a year, so lets take this opportunity to gain as much pahala as we can! ok, tahun ni pertama kali saya tk berpuasa dengan family. kebanyakkan harinya saya akan tempuhi dengan member-member kat KUiM, hanya beberapa hr saja saya akn laluinya dengan family. tu pn kalau saya balik KL lah, kalau tk semua tu hanya angan kosong. 

last week saya dimaklumkan bahawa makanan akan disediakan untuk 400orang berbuka kat masjid di KUiM, betul ke? saya tk sure lah, tapi apa yang pasti nombor 400 tu memang betul. and nanti akan ada bazar Ramadan berhampiran tasik kt KUiM tu, of course lah tempat tu jual makanan kn. tak kan nk jual besi buruk pulak, tapi saya rasa pelik. makanan bagi free, cafe pn bukak. so buat apa nk kena ada bazar, nanti kalau takda orang nak beli camneee. Apa punya overthinking, saya yakin mesti akan ada orang yang beli jugak. bazar ni pn sebenarnya membantu mengimarahkn bulan Ramadan, so tkda masalah langsung dengan persoalan di atas. selamat mengumpul pahala di bulan yang penuh keberkatan ini, im not a good muslim either. but i will try to be better compare to last year, insyaAllah!
sekian, wasallam.

# it will be a great lost if you dont do anything for this month!