20 February 2013

STOP! DONT SAY IT


Assalamualaikum!

hmm, im preety sure yang semua orang suka apabila dipuji. padahal orang yang memuji tu tk bermaksud pn nk memuji kamu, dia saja je nk suro awak belanja dia aiskrim Cornetto. hehe, tkpe tkpe. saya pn pernah kena cmtu, huhu. tp ayah saya selalu pesan, jangan bangga apabila dipuji. itu adalah satu ujian, nanti bole buat saya lupa diri. masa kecik-kecik saya iye kn je apa yang ayah saya cakap, padahal saya bukan faham pn. tp bila dh bosau ni barulah saya faham apa yang ayah cuba sampaikn, saya setuju! lagi-lagi perempuan, bila dh besar dia lain tau. kami sangat lemah dengan pujian, seriously!

so kepada kaum Adam, PLEASE. jangan puji wanita itu dihadapnnya, tk kesah lah yang berkaitan dengan cara dia bekerja ke, kecantikan muka dia ke, kesopanan dn kesusilaan dia ke, or apa-apa saja yang berkaitan dengan dia! jangan, jangan sesekali kamu memuji seseorang wanita itu lagi-lagi kalau kamu suka kt dia! fuhh, nk tau kenapa?? kerana pujian tu menghancurkn, ia mampu merapuhkn hati seorang wanita yang sememangnya lemah dengan pujian! pujian mampu membunuh kekentalan hati seorang wanita, percayalah! tp kalau dh tk tahan sangat nk puji, pujilah depan orang lain atau sekadar dalam hati. jangan sampai dia tau yang kamu sedang memujinya, terima kasih, ^_^
sekian, wasallm.

# kepada kaum lelaki: jika wanita itu ibu dan isteri kamu, maka pujilah dia tanpa henti!