28 December 2014

ADA APA DENGAN SEMINIT DUA?

lets try!
Bismillahirrahmanirrahim...

Tersentap jugak la bila mndengarkn kata2 ustaz aku last week, huh. It was smth like, "Allah beri kita 1440mis per day tapi tkda seminit pn masa kita untuk Allah…". Klishe je ayat ni, but seriusly fr me ia sangat deep. Sampai sekarang aku teringat kata2 ustaz ni, totally right kot! Lagi2 dunia akhir zaman, umat semakin leka dengan dunia. Ada member jawab, bukan ke solat kita 5x sehari tu merupakn masa kita untuk Allah. Once again, ustaz bagi ayat deep! Jawab ustaz, "kamu yakin ke setiap solat kamu itu kusyuk mngingati Allah…??". Ya Tuhan! I feel scared, dn masa tu jugak la aku terus jadi alim dengan beristighfar selama yang bole. 

Mood tu hanya akn datang semula bila aku duk sorang2, like hw i am right now! Cuma tu lah, i was wondering. Actually bole je kn dalam masa 1-2mins yang aku TER-alim itu untuk diisi dengan amalan2 akhirat seperti recite surah al-Fatihah 3x within dat particular time. Besides, we cn baca surah al-Ikhlas more den 3times kot!! Heyy, have u guys heard about dis Hadis: 'baca 3x surah al-Ikhlas adalah menyamai mmbaca seluruh Quraan'?? MasyaAllah... semoga kita terpelihara dari menjadi  manusia yang leka, aamiin