06 December 2012

PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL

Assalamualaikum!

amacam, gempak tk tajuk untuk post hari ni? tp jangan nk perasan ye, tajuk ni tkda kena mengena pn dengan bakal suami ke, bakal imam ke, bakal bapa kepada anak-anak ke, or anything yang membawa maksud yang sama. hmm, kalau saya ni dh kahwin bole lah dikaitkn tajuk ni dengan perkataan kt atas tu. tp sekarang saya belum kahwin, jd pemilik cintaku selepas Allah dn Rasul sudah tentulah.. *drum roll* jeng jeng jeng- AYAH DAN BONDA!! hehe, menjadi tk suprise saya ni?! ok, maaf. lets carry on, ehem! melalui ekspresi cinta berpahala dalam ikatan halal yang diredai, Allah SWT telah mengurniakan kita kepada ibu dan ayah sebagai tawa semasa susah, senyum semasa sedih, harapan semasa kecewa, ramai disaat kesepian dn gurauan disaat tegang. <3

hmm,saya rasa kalau nk taip semua tanggungjawab kita kepada ibu bapa MEMANG TAK LAH KAN! kerana ianya sangat banyak dn semestinya kita tk mampu untuk membalas semua pengorbanan dn jasa mereka tu, dn sesungguhnya hanya Allah SWT saja yang mampu membalasnya dengan ganjaran yang setimpal. apa yang terbaik ialah sentiasa mendoakan kesejahteraan dn memohon keampunan buat mereka tk kira sama ada mereka masih hidup atau pn sudah meninggal dunia, dn sentiasalah berbuat baik kepada mereka kerana sesungguhnya reda Allah SWT letaknya pada reda ibu bapa! last but no least, to my dear parents- "terima kasih cintaku, ibu dn ayah. aku bangga menjadi anak kalian! Semoga ibu dan ayah dimasukan ke syurga Firdaus tanpa hisab dan azab, aamiin"

# kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa! :')