28 January 2014

YUKK, KITA GERAKKAN UMMAH

nauzubillah.
Assalamualaikum!

hm, saya memang teringin untuk menjadi inspirasi kepada orang lain untuk menjadi lebih baik. saya ingin mereka belajar dari kesilapan dn pengalaman hidup saya, supaya nanti jiwa dn semangat jihad mereka akan menjadi lebih hebat! saya ingin sekali menjadi seperti air hujan dimana kehadirannya diibaratkn sebagai rahmat yang mampu menyuburkn kawasan yang kering kontang, Allah. terlalu besar harapan saya, padahal diri ini belum cukup 'bersih' sebersih air hujan. masih banyak kotoran yang terpalit, huhu. sememangnya saya bukanlah seorang insan yang sempurna, namun mencari kesempurnaan itu adalah tidak mustahil.

saya selalu ingatkn diri ini supaya jangan malas dn jangan sia2 kn masa yang ada kerana musuh2 Islam sedang sibuk merancang strategi untuk menjatuhkn Islam di saat saya sedang bersenang-lenang, Allah ya Allah. sekali lagi, hati dn minda saya terkenang pada kisah jihad dn semangat yang ditinggalkn oleh asy- Syahid Ahmad Ammar! bagi saya dialah penggerak ummah yang sebenar pada zaman ini, dialah percikan hujan yang telah menyuburkan hati2 yang telah layu! terima kasih Ammar, al- Fatihah~